Dorn-Breuss TherapieRTEmagicC_wirbelsaeule.jpg-76x300

Rug pijn en nekklachten zijn veel voorkomende klachten in de huidige maatschappij  waarin mensen veel achter de computer zitten, lang autorijden en meer stress hebben dan ze aankunnen. Met de Dorn methode kunnen een groot aantal rugpijnklachten, ook die al langere tijd aanwezig zijn, effectief opgelost worden.

Hoe werkt Dorn therapie

De Dorn therapie is een zachte behandeling om gewrichten en wervels te corrigeren. De basis van de therapie is altijd het bepalen van het beenlengteverschil. Verschillen van een paar mm tot cm in het enkel-, knie-, en heupgewricht worden met Dorn kleiner gemaakt. Bij een beenlengteverschil ontstaat er een bekkenscheefstand en van daaruit verschuiven er wervels door het ontstane spanningsgebied in de bekken.

Dorn Therapie

De Dorn therapeut geeft met de duim een zachte weerstand en de cliënt maakt een bepaalde beweging*. Tegelijkertijd maakt de therapeut het bindweefsel los waardoor de doorbloeding van de huid beter wordt. De therapie vindt altijd plaats binnen de grenzen/beperkingen van het lichaam, niets gebeurt geforceerd.
De correcties vinden plaats van de gewrichten van de knie, de enkel en het heupgewricht. Vervolgens vinden er ook correcties plaats van het SI-gewricht, bekken, wervelkolom, schouders, nekwervels, sleutelbeen en de armgewrichten.

* U moet zelfstandig kunnen lopen, staan en zich kunnen oprichten.

Indicaties

Indicaties zijn symptomen en chronische aandoeningen waarbij Dorn Therapie zeer goede resultaten boekt. Omdat bij Dorn Therapie ook alle zenuwuiteinden van de wervelkolom worden behandeld, heeft Dorn Therapie ook een gunstig effect op alle organen en onderstaande indicaties :
• beenlengteverschil
• hoofdpijn en migraine
• nek- en schouderpijn
• kyfose (hoge rugklachten)
• lordose (lage rugklachten)
• scoliose (s-bocht wervelkolom)
• ischias, spit
• darm- en blaasproblemen
• galblaas- en schildklierklachten
• chronische vermoeidheid
• duizeligheid
• pijn bij het zitten
• artrose en reumatische klachten
• beginnende osteoporose
• ziekte van Bechterew
• chronische hernia
• bekkenscheefstand
• bekkeninstabiliteit
• armklachten (tennisarm, golfersarm)
• gewrichtsklachten

Contra indicaties

Ondanks dat de Dorn therapie zeer zacht werkt zijn er bepaalde situaties waarbij deze methodiek niet toegepast kan of mag worden, zoals:
• Bij ernstige degeneratie van de tussenwervelschijven.
• Bij ernstig overgewicht, doordat therapeut de behandeling niet kan uitvoeren
• In de eerste 3 maanden van een zwangerschap op L2 en L3
• acute hernia
• (bot-) kanker
• vergevorderde osteoporose
• acute migraine
Bij de behandeling wordt Johannesolie (st. Jansolie) gebruikt. Bij zwangerschap kan gebruik hiervan contracties van de baarmoeder opwekken. Vertel uw therapeut dus altijd wanneer u zwanger bent.

Breuss massage

De Dorn therapie wordt bijna altijd afgesloten met een Breuss massage. Dit is een energetische massage die er tevens voor zorgt dat de wervelkolom op zijn plaats blijft. De Dorn Breuss methode heeft geen negatieve bijwerkingen. Je hebt na de Dorn-Breuss therapie een fijn en ontspannen gevoel! .

Let op

Na behandeling met Johannesolie niet in fel zonlicht of onder de zonnebank gaan , dit kan namelijk brandwonden tot gevolg hebben.
De eerste 2 à 3 dagen na de Dorn therapie geen zwaar werk doen en/of niet te zwaar tillen, zodat het effect van de behandeling zo groot mogelijk is.
Beweeg en wees bewust van je lichaam. Voel wat er gebeurt. Rustig bewegen is prima!

Dorn Breuss massage kan helpen bij:
• lage rugpijn
• bekkeninstabiliteit
• beenlengte verschil
• SI gewrichtsklachten
• Hoofdpijnen /migraine
• Schouder, rugklachten
• Kniepijn
• Concentratieproblemen, onrust, hyperactiviteit
• Spijsverteringsklachten

Na de behandeling

Na een Dorn Breuss behandeling is het belangrijk om extra water of wat kruidenthee te drinken, zodat je de vrijkomende afvalstoffen snel kwijt bent!

Als je dit aanspreekt neem dan contact met mij op 06 – 2160 5899